Sunday, February 8, 2009

APA NIKMATNYA MEMANCING

Apa nikmatnya memancing???..apa seronoknya memancing???..mungkin ade yang tertanya dan bertanya begitu..ramai yang bertanya begitu pada aku.sukar untuk aku jawab.hanya yang minat saja akan faham nikmatnya bila aku bercerita.pada yang kurang minat dengan dunia hanyir ini, jawapan mereka senang,pegi je pasar.berkilo ikan boleh bawak balik.hmmmm..kalau itu nak cerita kat aku baik tak payah tanya.budak tahun 1 pun dia tau jawab macam tu.hehehehe..

memang dari segi logik akalnya, akan terfikir dibenak pemikiran. untuk apa bersusah payah menyediakan segala kelengkapan memancing,meredah ombak samudera dan hutan belantara, terconggok di kolam pancing komersial. sedangkan segalanya orang dah tangkap untuk kita dan hanya berumpankan duit,kita boleh makan segala ape jenis ikan yang ada di pasar. perlukah aku menjawab soalan itu. mungkin perlu mungkin tidak.



No comments:

Post a Comment